口味多元,偏爱Pop & Alternative。

Who Knew - P!nk

《Who Knew》来自美国摇滚天后P!nk于2006年发行的第四张专辑《I'm Not Dead》,也是这张专辑的第二首美国派台单曲。这首歌写给自己已经逝去的友人,回首昔日时光,恍然明白“Nothing lasts forever”。

中英歌词:

You took my hand, 你拉着我的手,

you showed me how. 告诉我怎么做。

You promised me you'd be around.

你答应我,会一直在我身边。

Uh huh, that's right.

啊,是的。

I took your words and I believed in everything you said to me.

我记住了你的话。你对我说的每句话,我都深信不疑。

Yeah huh, that's right.

啊,是的。


If someone said three years from now,you'd be long gone.

如果有人说三年后,你就会远走高飞。

I'd stand up and punch them out,

我会站起来揍他们一顿,

'Cause they're all wrong.

因为他们都错了。

I know better,

我更了解你,

'Cause you said forever.

因为你说过永远。

And ever,who knew?

但永远,谁知道呢?


Remember when we were such fools.

记得当时我们如此天真。

And so convinced and just too cool.

如此确信,以致如此冷漠。

Oh no, no no!

噢,不!

I wish I could touch you again.

我希望能再一次触摸你。

I wish I could still call you friend.

我希望我能继续叫你朋友。

I'd give anything.

为此我愿意付出一切。


When someone said count your blessings now,for they're long gone.

当有人说要珍藏你的祝福,因为它们将会逝去。

I guess I just didn't know how.

我想我只是有点不知所措。

I was all wrong.

是我大错特错了。

They knew better,

他们更了解,

Still you said forever and ever.

可你依然承诺永远,永远永远。

Who knew?

谁知道呢?


Yeah yeah.


I'll keep you locked in my head,

我会将你锁在脑海,

until we meet again.

直到我们再次相遇。

Until we, until we meet again.

直到我们再次相遇。

I won't forget you my friend,

我不会忘记你的,我的朋友,

What happened.

无论发生什么。


If someone said three years from now,you'd be long gone.

如果有人说三年后,你就会远走高飞。

I'd stand up and punch them out.

我会站起来揍他们一顿。

'Cause they're all wrong.

因为他们都错了。

And that last kiss,I'll cherish,

那最后的吻,我会珍惜,

until we meet again.

直到我们再次相遇。

And time makes it harder.

但时间会让这变得困难重重。

I wish I could remember.

我希望我能铭记。

But I keep your memory.

我一直保存着关于你的记忆。

You visit me in my sleep.

你闯进我的梦里。

My darling, who knew?

亲爱的 谁知道呢?


My darling,

亲爱的,

My darling, who knew?

亲爱的 谁知道呢?

My darling,I miss you.

亲爱的 我想你

My darling,

亲爱的,

Who knew?

谁知道呢


Who knew?

谁知道呢?

(歌词来自百度,整理&原创  _ Bravado.)

评论(1)
热度(26)

© Bravado. | Powered by LOFTER