口味多元,偏爱Pop & Alternative。

Brooklyn Baby - Lana Del Rey

《Brooklyn Baby》(布鲁克林宠儿)来自美国独立歌手Lana Del Rey于2014年6月16日发行的新专辑《Ultraviolence》(超暴力),并作为宣传单曲发行,于2014年6月7日首播。这首歌以她一贯的悲核曲风,融合以及尝试的器乐摇滚元素,婉转的唱腔搭配弦乐器的伴奏,仙气十足。

附上中英歌词:

They say I'm too young to love you
他们说我太年轻了,不能爱你
I don't know what I need
我也不知道我需要的是什么
They think I don't understand
他们认为我不懂得
The freedom land of the 70's
70年代自由的土地

I think I'm too cool to know ya
我觉得我太冷酷了,无法去了解你
You say I'm like the ice I freeze
你说我像水结成了冰
I'm churning out novels like
我是一部粗糙的小说
Beat poetry on amphetamines
像节拍诗里的安非他命
I said, I said...
我说,我说……

Well, my boyfriend's in a band
我的男人在一个乐队里
He plays guitar while I sing Lou Reed
我唱着Lou Reed的歌,他弹着吉他为我伴奏
I've got feathers in my hair
我的头上插着羽毛
I get down to Beat poetry
我很认真地写我的节拍诗

And my jazz collection's rare
我收集不同寻常的爵士乐
I can play almost anything
我几乎能奏出所有乐章
I'm a Brooklyn baby
我是一个来自布鲁克林的宠儿
I'm a Brooklyn baby
我是一个来自布鲁克林的宠儿

They say I'm too young to love you
他们说我太年轻,不能爱你
They say I'm too dumb to see
他们说我太傻了,看不穿什么
They judge me like a picture book
他们像翻看一本图书一样评判我
By the colors like they forgot to read
只看颜色,忘了看我身上的内容

I think we're like fire and water
我觉得我们像火与水
I think we're like the wind and sea
我觉得我们像飓风和海洋
You're burning up, I'm cooling down
你一燃烧起来,我就冰冷起来
You're up on town, your blind eye sees
你在小镇上,你的眼睛失去了自由,像盲人一样
But I'm free, I'm free...
但是我很自由,我很自由……

Well, my boyfriend's in a band
我的男人在一个乐队里
He plays guitar while I sing Lou Reed
我唱着Lou Reed的歌,他弹着吉他为我伴奏
I've got feathers in my hair
我的头上插着羽毛
I get down to Beat poetry
我很认真地写我的节拍诗

And my jazz collection's rare
我收集不同寻常的爵士乐
I can play almost anything
我几乎能奏出所有乐章
I'm a Brooklyn baby
我是一个来自布鲁克林的宠儿
I'm a Brooklyn baby
我是一个来自布鲁克林的宠儿

I'm talking 'bout my generation
我在谈论我们这一代
Talking 'bout that newer nation
谈论那个比你那一代更新潮的国家
And if you don't like it
如果你不喜欢它
You can beat it, beat it, baby
亲爱的,你可以去打败它,去打败它
You never liked the way I said it
你永远也不会喜欢我这么说
If you don't get it, then forget it
如果你无法明白,就忘了它吧
'Cuz I don't have to fucking explain it
因为我没必要去解释它

And my boyfriend's in a band
我的男人在一个乐队里
He plays guitar while I sing Lou Reed
我唱着Lou Reed的歌,他弹着吉他为我伴奏
I've got feathers in my hair
我的头上插着羽毛
I get high on hydroponic weed
我对印度水烟上瘾

And my jazz collection's rare
我收集不同寻常的爵士乐
I get down to beat poetry
我很认真地写我的节拍诗
I'm a Brooklyn baby
我是一个来自布鲁克林的宠儿
I'm a Brooklyn baby
我是一个来自布鲁克林的宠儿

Yeah, my boyfriend's pretty cool
是的,我的男人很酷
But he's not as cool as me
但不像我这么冷酷
'Cuz I'm a Brooklyn Baby
因为我是一个来自布鲁克林的宠儿
I'm a Brooklyn Baby
我是一个来自布鲁克林的宠儿

(歌词来自百度贴吧, 原创 _ Bravado.)

评论
热度(9)

© Bravado. | Powered by LOFTER