口味多元,偏爱Pop & Alternative。

Shades Of Cool - Lana Del Rey

《Shades of Cool》(冷色调)来自美国独立歌手Lana Del Rey于2014年6月16日发行的新专辑《Ultraviolence》(超暴力),并作为宣传单曲发行,于2014年5月26日。这首歌的制作阵容更是豪华:流行天后Adele、格莱美最佳乡村组合The Civil Wars、Eminem旗下唱作歌手Skylar Grey。

这首歌以悲核搭配器乐摇滚为曲风,人声时而悠扬,时而低沉。黑暗曲调使空气中寒气弥漫,带来冷色调的压抑感受。

附上中英歌词:

My baby lives in shades of blue
我的爱人生活在冷色世界
Blue eyes and jazz and attitude
我爱他碧蓝的瞳孔,对爵士认真的态度
He lives in California too
他和我同住加州
He drives a chevy Malibu
开着雪佛兰马宜堡轿车


And when he calls
当他呼唤
He calls for me and not for you
那是在叫我而不是你
He lives for love, he loves his drugs
我知道他为爱而生,终日随瘾
He loves his baby too
他深爱着他深爱的人
But I can't fix him, can't make him better
但我无法改变他,无法解脱他糟糕的境遇
And I can't do nothing about his strange weather
也无法解读他乖张多变的脾气


'Cause you are invincible
我对他说:“亲爱的,你是让人不可征服
I can't break through your world
我不能看透你的心思
'Cause you live in shades of cool
你活在与我隔绝的冷色世界
Your heart is unbreakable
你有坚不可摧的心


My baby lives in shades of cool
我的最爱活在冷色世界中 
Blue heart and hands and aptitude
他有阴郁的心以及为布鲁斯而生的天资
He lives for love, for women, too
他为爱而生,爱过的女人无数
I'm one of many, one is blue
我是那多数中冷美人的一个


And when he calls
当他呼唤
He calls for me and not for you
那是在叫我而不是你
He prays for love, he prays for peace
他为爱祈祷,或是憧憬一丝平静
And maybe someone new
也可能是打算另觅新欢


But I can't help him, can't make him better
但我无法改变他,无法解脱他糟糕的境遇
And I can't do nothing about his strange weather
也无法解读他乖张多变的脾气


'Cause you are invincible
我对他说:“亲爱的,你是让人不可征服
I can't break through your world
我不能看透你的心思
'Cause you live in shades of cool
你活在与我隔绝的冷色世界
Your heart is unbreakable
你有坚不可摧的心 

(歌词来自百度贴吧, 原创 _ Bravado.)

评论(1)
热度(20)

© Bravado. | Powered by LOFTER