口味多元,偏爱Pop & Alternative。

Unconditionally - Katy Perry

《Unconditionally》(无条件爱你)来自美国流行天后Katy Perry于2013年发行的第三张专辑《PRISM》(棱镜),并作为第二只美国派台单曲的第二支单曲。与首单《Roar》一样,这首歌依然由著名音乐制作人Max Martin和Dr.Luke共同进行制作。

这首歌歌词意境飘渺、辞藻华丽,旋律气势磅礴、沁人心脾。抒发了对爱的歌颂与叹咏。

附上中英文歌词:

    Oh no, did I get too close?
  喔不 我是不是靠得太近
  Oh, did I almost see what's really on the inside?
  喔 我是不是几乎看清 你的心里真正藏着什么
  All your insecurities
  所有的不安全感
  All the dirty laundry
  所有的不堪过去
  Never made me blink one time
  我无法一次洗清
  Unconditional, unconditionally
  无条件爱你 无条件爱你
  I will love you unconditionally
  我既然爱你 就无条件爱你
  There is no fear now
  没有什么好怕的
  Let go and just be free
  放手吧 尽情表现自己
  I will love you unconditionally

       我既然爱你 就无条件爱你
  Come just as you are to me
  在我面前 就做你自己
  Don't need apologies
  无需道歉
  Know that you are unworthy
  要知道 你值得这一切
  I'll take your bad days with your good
  你的黑暗 我会用你的光明抹去
  Walk through this storm I would
  即使要穿越风雨 我也愿意
  I'd do it all because I love you
  这一切 都因为我爱你
  I love you
  我爱你
  Unconditional, unconditionally
  无条件爱你 无条件爱你
  I will love you unconditionally
  我既然爱你 就无条件爱你
  There is no fear now
  没有什么好怕的
  Let go and just be free
  放手吧 尽情表现自己
  I will love you unconditionally
  我既然爱你 就无条件爱你
  So open up your heart and just let it begin
  所以就敞开你的心 让爱开启
  Open up your heart, and just let it begin
  敞开你的心 让爱开启
  Open up your heart, and just let it begin
  敞开你的心 让爱开启
  Open up your heart
  敞开你的心
  Acceptance is the key to be
  接纳就是一把钥匙
  To be truly free
  释放真正的自由
  Will you do the same for me?
  你是否也愿意这样对我?
  Unconditional, unconditionally
  无条件爱你 无条件爱你
  I will love you unconditionally
  我既然爱你 就无条件爱你
  There is no fear now
  没有什么好怕的
  Let go and just be free
  放手吧 尽情表现自己
  'Cause I will love you unconditionally
  我既然爱你 就无条件爱你

评论
热度(4)

© Bravado. | Powered by LOFTER